Prea de tot

Just another WordPress.com weblog

Ti-am dat un comision!

with 2 comments

Ministerul Finantelor Publice are nevoie de Refresh Button. Minister cu un portofoliu prea rigid, tehnic si arid pentru common people, se dezice de Tunul de Fildes si coboara printre noi. Cum se poate ajunge cel mai simplu la cordul comun al poporului? Cum sa facem un Minister sexy?

Este voba de capital de imagine. O institutie este atractiva daca este populista ori daca este populara. Populismul, in criza financiara, pentru un Minister responsabil, este o strategie riscanta. Agreem aceasta teza. Ramane varianta 2 – sa fie o institutie populara. A fi popular nu este deloc treaba usoara. Trebuie sa fii in acord cu majoritatea, trebuie sa ai o comunicare publica accesibila, trebuie sa ai site violet (?!) si trebuie sa fii simpatic. Pe timp de criza, majoritatea isi doreste locuri de munca, deci nu se poate ca MF sa fie popular. O comunicare publica accesibila, care sa comunice (scuzati tautologia) indici si cotari de bursa, chiar daca s-ar face in epitete, in mod cert nu este atractiva. Site violet, avem. Multumim domnule Gheorghe. Simpatic: domnul Vladescu este ocupat cu eficienta, deci mai slabut cu zambetul. Dar aici putem interveni institutional.

Facem angajari: cautam perosoana charismatica, obisnuita cu publicul, cu care publicul sa fie obisnuita, care sa fie emitator de mesaje pozitive si care sa ne consilieze ”pe probleme cu populatia”. Pentru ca, sa admitem, sunt probleme cu populatia. CV-urile le primim pe casuta postala a redactiei ori la portarul din poarta institutiei,  de hartie, dischete, CD-uri, stickuri, suport video ori audio.

Anuntam castigatorul: in urma centralizarii si parcurgerii aplicatiilor, emisiunea Danutz S.R.L  este castigatoare. Deci reprezentantul ei pe pamant, dl. Dan Bittman, a fost selectat.  Multumim pentru atentie.

Pe fisa postului dlui. Bittman, functionar public, in virtutea titulaturii de consilier MF pe probleme cu cetatenii, intalnim, propbabil: popularizarea actiunilor de reducere a pensiilor printre adolescentii veniti la concerte, centralizarea sugestiilor de imbunatatire a cromaticii site-ului si popularizarea programului Prima Casa. Ma scuzati, asta era un paragraf mai jos.

Publicitatea. Practica curenta si, parol, deloc blamabila, este utilizarea si supralicitarea (in unele dintre cazuri, poate nu isi are cazul aici) a imaginii deja constituite in mentalul colectiv al unui personaj public. Mentalul colectiv utilizeaza Ti-am dat un inel ca fundal sonor pentru romantice cereri in casatorie. Colectivul, in virtutea unei traditii milenare, se aduna doi cate doi, in sfanta institutie a casatoriei. Deci da, Holograf este o trupa ce poate promova programul Prima Casa, destinata tinerilor, in pragul mai sus mentionatei institutii.

Hopa! Prima Casa este un program garantat de stat (statul roman) prin Ministerul Finantelor Publice. Un consilier, in virtutea faptului ca este un vector de comunicare intre institutia reprezentata si popor, devine Brand institutional. Pentru ca, in fapt, acesta este motivul pentru care institutia a ales persoana respectiva. Reluam: brand-ul institutiei Ministerului  Finantelor Publice, Minister care garanteaza in numele statului pentru programul prima casa, devine imaginea unei banci, Millenium, mai precis, in promovarea programului Prima Casa.

Eu observ o incompatibilitate. Oare este trecut in declaratia de avere a dlui. Consilier comisionul Millenium?

Consilier MFP, sursa:www.9am.ro

Consilier MFP, sursa:www.9am.ro

Anunțuri

Written by Irina Zamfirescu

Martie 14, 2010 la 7:57 pm

Publicat în fonduri publice

Tagged with ,

2 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Haleluyaaaaaaaaaaaaah!
    In sfarsit scrie cineva despre asta intr-un spirit mai livresc (si”institutionalizat”) decat al meu…
    Poate merita acordata atentie si replicii voit-ludice a dnului „Banii vorbesc”. Spune multe despre acest domn „rasfatat al sortii” 🙂 .
    Sa fim sanatosi, zic.

    Raluca

    Martie 16, 2010 at 8:36 am

    • Chiar, cum de am uitat de ”Banii vorbesc”?? cum de? Ca de-acolo cred ca ii vine aplombul institutional

      Irina Zamfirescu

      Martie 16, 2010 at 10:24 am


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: